سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم:
مخاطبپژوهی و استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی از اصول روابط عمومی حرفهای

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بیرجند، دکتر ندا شفیعی در آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد، افکارسنجی بهصورت پژوهشهای منسجم را از نیازهای یک روابط عمومی حرفهای دانست و گفت: با انجام افکارسنجی، نیازهای مخاطبان شناسایی خواهد شد و به مدیریت کلان مجموعه کمک شایانی خواهد کرد.
دکتر شفیعی، در این آیین با تشکر از دبیر منطقه و روابط عمومیهای منطقه ۹ کشور که این جشنواره را برگزار کردند، اظهار داشت: امیدوارم در جشنوارههای آتی با ایجاد عناوین جدیدی در بخشهای فضای مجازی، اینفوگرافی و موشنگرافی وارد شویم؛ چرا که در دنیای امروز لازم است روابط عمومیها به سمت موشنگرافی و تولید خلاقیت حرکت نمایند.
وی ادامه داد: روابط عمومی حرفهای باید دارای نیروهای آموزشدیده و متخصص باشد و دارای یک ساماندهی مناسبت تشکیلاتی و مدیریت علمی و بروز باشد که در منطقه این مهم لحاظ شده است و با برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی تخصصی برای بروزرسانی نیروهای روابط عمومی این مهم محقق خواهد شد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه رعایت اصول اخلاق حرفهای و احساس مسئولیت در قبال مخاطبان و جامعه از مهمترین وظایف روابط عمومیهاست، گفت: انجام فعالیتهای پژوهشی و افکارسنجی و اطلاعیابی در نظام تصمیمسازی و تصمیمگیری سازمانی و ارتباط مداوم با جامعه هدف دانشگاهی، از سوی نهاد مدنی روابط عمومی بسیار مثمرثمر خواهد بود.
وی افزود: روابط عمومی حرفهای میبایست از طریق پلهای ارتباطی قوی، از بهترین ظرفیتها و فرصتها همانند رسانههای اجتماعی نوین و فضای مجازی بهخوبی استفاده کند تا ارزش و جایگاه سازمان را به مخاطبان تبیین و تشریح کند.
دکتر شفیعی تصریح کرد: در جامعه شبکهای امروز، روابط عمومی حرفهای از ارتباطات دوسویه و تعامل با مخاطبان و بهکارگیری فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات بهره میبرد. امروزه اکثر روابط عمومی ها از این فضا استفاده میکنند ولی هنوز میتوان از این ظرفیت و ارتباط با رسانه و فضای مجازی بهرههای بیشتری برد که نباید از آن غفلت کرد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم با اشاره به مغفول ماندن تدوین آرشیو منسجم از اطلاعات و فعالیتهای روابط عمومیها گفت: امیدوارم روابط عمومیها به شکل جدید در جمعآوری آرشیو برای ثبت زحمات صورت گرفته و استفاده از آن اقدام نمایند.
وی افکار سنجی بهصورت پژوهشهای منسجم را از نیازهای یک روابط عمومی حرفهای برشمرد و عنوان کرد: با انجام افکارسنجی و مخاطبپژوهی، نیازهای مخاطبان شناسایی شده و به مدیریت کلان مجموعه کمک موثری خواهد شد.
ل. م ۵۴/ ن. ش ۵۸