با حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم؛

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه یک کشور در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۹ کد : ۴۸۰۸۳ اخبار اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۸۷
نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه یک کشور، با حضور دکتر ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا(س) و دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم برگزار شد.
نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه یک کشور در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه الزهرا(س)، دکتر علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست که به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، به بررسی نیازهای روز سازمان‌ها در حوزه روابط عمومی و ویژگی‌های روابط عمومی توانمند در شرایط تحریم پرداخت.
وی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی نباید از روابط عمومی انتظار کارکرد سنتی داشت؛ امروزه روابط عمومی قوه عاقله سازمان است و متناسب با این جایگاه رفیعی باید فعالیت کنند.
دکتر عبداللهی نژاد با بیان اینکه از روابط عمومی انتظار تأثیرگذاربودن و حتی خط مشی‌گذاری و پیشرو بودن در رفتار هدفمند را داریم، خاطرنشان کرد: امروزه تمامی سازمان‌ها محتاج مدیران روابط عمومی شجاع، خلاق، تصمیم‌گیر و کنش‌گر هستند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با اشاره به راه‌اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم از همه همکاران روابط عمومی درخواست کرد تا فعالیت‌های پیشین، جاری و آتی خود را در این زمینه به اطلاع وزارت علوم برسانند و در این زمینه به مردم و مسئولان نیز گزارش دهند.
وی توانمندی دانشگاه‌ها در راه‌اندازی پویش‌ها و حمایت از سمن‌های مختلف را یکی از اصلی‌ترین امکانات دانشگاه‌ها برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز امیدواری کرد تا ادارات روابط عمومی با هوشیاری و فعالیت بیشتر هویت اصلی خود را به سازمان‌های متبوع اثبات نمایند و جایگاه خود را بازیابند.
دکتر مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل را بر ارتباطات بنا نهاده‌اند و حضور مدیران روابط عمومی در دانشگاه‌ها می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.
وی، دانشگاه‌ها را بستری برای تفکرسازی عنوان کرد و نقش روابط عمومی را در دانشگاه‌ها بسیار مهم دانست.
رئیس دانشگاه الزهرا(س) افزود: یکی از مواهب روابط عمومی در سازمان‌ها، شناخت توانمندی‌های درون‌سازمانی و اطلاع‌رسانی آنها به بیرون و گرفتن بازخوردهای مختلف است.
دکتر ملانظری با اشاره به اهمیت ارتباطات در نظام جمهوری اسلامی و نقش روابط عمومی‌ها در تحقق این مهم، از عدم تحقق جایگاه مناسب روابط عمومی در سازمان‌های مختلف ابراز تأسف کرد و گفت: روابط عمومی در واقع رسانه دانشگاه است و امیدوارم با برگزاری این نشست‌ها و تبادل اطلاعاتی که صورت می گیرد؛ تفاهم عمومی در جامعه و درون سازمان شکل گیرد.
گفتنی است در حاشیه این نشست، کارگاه آموزش خبرنویسی ویژه مدیران، کارشناسان و رابطان خبری روابط عمومی دانشگاه‌ها توسط دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.


( ۱ )