مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم در دانشگاه تبریز تاکید کرد:
روابط عمومیها از کارهای کلیشهای و سنتی فاصله بگیرند/ باید از دانش روز و ابزارهای جدید رسانهای بهره گرفت

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تبریز، دکتر علیرضا عبداللهینژاد در این نشست که با حضور دکتر میررضا مجیدی، رییس دانشگاه تبریز، دبیران مناطق دهگانه آموزش عالی و مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه سه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه تبریز از گذشته تاکنون در حوزههای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جزو دانشگاههای تاثیرگذار و پیشتاز منطقه و کشور بوده است.
وی به جایگاه و نقش خطیر روابط عمومی ها در بهبود عملکرد سازمان و تببین دقیق و درست دستاوردها اشاره کرد و افزود: حرفه روابط عمومی جزو مشاغل سخت میباشد و از این رو ضروری است مسئولان و مدیران دستگاهها و نهادها بیش از پیش به اهمیت و جایگاه آن و بهویژه به فعالان این مجموعه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور توجه داشته باشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، با تاکید بر اینکه "در عصر اطلاعرسانی و ارتباطات مدرن امروز باید روابط عمومیها از کارهای کلیشهای و سنتی فاصله بگیرند"، تصریح کرد: امروزه افرادی در این حرفه موفق هستند که مجهز به دانش روز و ایده های ناب، خلاق و شجاع باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود نقش روابط عمومیها در هر دستگاه و سازمان را در دوران تحریم های ظالمانه نظام استکبار جهانی علیه کشورمان، تعیینکننده و تاثیرگذار دانست و افزود: متاسفانه در دهه چهارم انقلاب، برخی مشکلات داخلی، فشارها و توطئه های قدرت های خارجی و نیز برخی سوء مدیریتها باعث ریزش سرمایه اجتماعی شده و این امر موجب ایجاد جو بیاعتمادی در جامعه شده که در این راستا، روابط عمومیهای دانشگاه ها باید با ارائه دقیق، درست و مطلوب دستاوردهای و خدمات خود میتوانند باعث افزایش سطح اعتماد و امید در جامعه شوند.
به گفته دکتر عبداللهی نژاد، وجود روابط عمومی حرفهای در هر دستگاه و سازمانی ضروری است و در این خصوص نیز لازم است، فعالان این مجموعه دورههای آموزشی لازم و به روزی داشته باشند و سطح دانش و مهارت حرفه ای خود را ارتقا بخشند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم همچنین بااشاره به ظرفیت و انگیزه بالای دانشجویان و تسلط بسیاری از آنها بر فناوری های نوین ارتباطاتی و رسانه های جدید تاکید کرد: لازم است روابط عمومی دانشگاه ها فضا را برای فعالیت دانشجویان در عرصه اطلاع رسانی فراهم و از این پتانسیل عظیم برای ترویج و تشریح دستاوردهای خود بهرهگیری کنند.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷